fredag 3 december 2010

Snöig fredag

Så här ser mina blommor i den lilla julgruppen ut för tillfället.
Kommer de att stå till jul?
Har jag planterat dem för tidigt?
Nåväl, de blommar nu och doftar lite lagom mycket, eftersom detta är ett allergi-hem.
Men jag har saknat hyacintlukten förr om åren.
Förr, när mormor levde var det alltid en massa hyacinter som man fick flytta på, för att inte nysa ihjäl sig.
Men det är inte bara blommorna som är vita och jul-aktiga, det är en massa ny snö ute igen.
Både i natt och hela dagen har det snöat, så det var bara att skotta, när man kom hem.
Och hem kom jag tidigt idag, då vi flyttar vår arbetsplats och inte fick vara kvar när allt var packat och klart. Men, vem klagar?
Nu kan jag ligga i soffan och sticka resten av dagen. Och kanske slipper jag att somna i soffan vid 19.30-tiden som jag brukar på fredagar.

Inga kommentarer: