onsdag 8 december 2010

Ner på knä

Idag är det kallt i Stockholm.
Jag tog mig till jobbet, för att upptäcka att alla datasystem låg nere.
Idag är också dagen då sonens 12-års present ska levereras, så jag tog komp efter 9.45 och åkte hem.
På väg till tåget fick jag en massa modd under fötterna och gled obönhörligt ner på knä, eller kanske smällde i knät är rättare benämning. Som tur var, så klarade jag händerna och armarna från att brytas, så ingen skada skedd. Men det gör ont i knät...
Så här vackert var det sen när jag stod på Karlberg och väntar på nästa tåg....
Det var "tre solar", men jag fick visst bara med två av dem...
Hemma i Huddinge, fick jag plötsligt tid att beställa sonens tårta till lördagens kalas med mormor och morfar. En svart prinsesstårta med vit skrift. Faktiskt första beställda och köpta tårtan i hans liv. Annars gör jag alla själv, men inte denna gången.
Köpte också en annan present, så nu är det nog färdighandlat av den varan. Sen ska det letas julklappar...puh!
Men jag tittade också lite på käder, när jag ändå hade tid. Känns som en sådan där lyxdag för sig själv, även om jag måste passa leverans. Men ändå...
En tidning smög sig ner när jag var och handlade mat. Eller mat och mat. Visst fanns det med middagsmat i korgen, men annars var det mest "unna sig för att man är hemma själv"-saker, dvs kaffebröd och choklad som kan ätas i smyg. Så säg inget.
Jag har redan två andra tidningar redan hemma, så med en kopp te, känns det som en ok dag.
Igår kom Miniatyrvärlden och Drömhem & Trädgård, kom för någon vecka sen, men den har jag inte hunnit öppna förrän nu...Den jag köpte idag är Kreativ stickning, som såg lockande ut.

2 kommentarer:

4U2 sa...

Alltså: var hittar du den tidningen?

Hugomamma sa...

Vilken?