måndag 27 december 2010

Hungrig, hungrig, hungrig

Dagen efter en helg, speciellt efter en julhelg, är jobbig på jobbet.
Man kan inte stoppa i sig mat och annat energigivande i tid och otid. Speciellt inte det senare.
Hur ska man klara en hel arbetsdag utan en massa sockertillförsel?
Kan man få dropp?
Då är det skönt att veta att makens julklapp ligger i tryggt förvar i skåpet hemma i köket.
Nämligen denna....
Lakritschokladkola från Åre Chokladfabrik.
Kanske kan tjäna som nödproviant, om sockerfallet i morgon blir akut.
Eller så sparar jag den till ett speciellt tillfälle, när jag kan njuta av den, som den bör avnjutas och inte bara proppas in i munnen desperat.
Det finns ju dessutom en Vi-butik i nederplanet, så den värsta desperationen kan säkert avhjälpas där.
Nu ska jag lägga mig i soffan och fundera med en lakritschokladkola i munnen.
Kanske stickar jag några maskor eller så...senare.

Inga kommentarer: