onsdag 15 december 2010

Tråkigt, tråkigt, tråkigt

Jag har tråkigt hemma.
Jag kan inte sticka, för jag har ont i axeln och nacken och så domnar mina fingrar på högerhanden. Lite karpaltunnel-problem, kanske.
Med andra ord, så ska jag inte sticka på ett tag.
Jag har inte stickat på ett tag, sen i söndags, tror jag att det är.
En hel evighet.
Det är inte just hemma det är tråkigt. I princip är det tråkigt överallt, för jag kan inte sticka någonstans.
Jag har några UFOn i korgen, precis vid soffan. Men jag rör dem inte.
Tänk om jag inte kan sticka på hela julledigheten.
Ska jag då vara ledig?
Jo, det ska jag vara. Jag kanske kan läsa en bok.
Eller testa med att virka....Kan man det?
Jag har inte vågat, men kanske kommer det att ske i morgon. När tristessen är total.
Sen är det det där med att jag inte kan hålla mig vaken i soffan. Jag sover mig igenom kvällarna och hur kul är det för maken?
Sonen bryr sig inte, men maken kan åtminstone ha åsikt om jag snarkar för högt, så han inte hör TVn...
Men förresten, så snarkar jag inte, jag bara snosar.
Men även snosandet kan vara högljutt. Ibland kan jag t om vakna av det själv.
Men nu är det bara 9 dagar kvar till det är julafton.
Är det någon som stickar någon julkalender? Jag har inte sett någon, men det kan ju finnas ändå.
Nu ska jag bara se en handbollsmatch, eller jag kanske kan läsa till matchen. En bra bok har jag ju...
På återseende!

2 kommentarer:

maja sa...

Vad tråkigt att du har ont i händerna, jag vet ju hur det är. Men det kan ju vara bra att vila ett tag för att det ska hinna bli bra.

Hugomamma sa...

Händernas ont är borta...