söndag 12 december 2010

Leva på stor fot

Jag stickade ett par Harriet-sockor, för några veckor sedan.
En kväll klagade maken på att han frös om fötterna.
-Prova mina nya sockor, sa jag. De kanske passar dig.
Saken är den att jag inte riktigt läste hur tå och häl skulle avmaskas. Jag gjorde sockans tå lite längre och så även hälen.
Maken provade sockan och sen en dagen så är jag ett par sockor fattigare, men med en make med varma fötter. I längden är det att föredra, så han inte lägger sina kalla fötter på mig, när jag gått och lagt mig innan honom.
Men så här ser de ut på honom...
Jag kan gärna erkänna att de passar honom bättre, men jag gillade garnet skarpt.
Med fortfarande kalla fötter, letade jag fram REA-inköpt Eskimogarn, som jag av en händelse råkade ha hemma i en låda.
Jag kom på att jag kunde tova mig ett par tofflor....Mönstret finns HÄR
Så här ser den ut innan den hamnat i tvättmaskinen. Saxen är inte extra liten, men sockan är extra stor.
Jag har inte så bra erfarenhet av att tova. De blir inte så små som jag kan tycka att de ska bli.
Men om denna inte blir så liten att jag kan ha den, så kanske maken kan ha den med...

I morse fick sonen en förtidig julklapp. Vi har köpt en ny dator till honom.
Hans gamla var väldigt gammal och han använde den inte. Han använder min allt som oftast. Så nu kanske jag kan få komma till den, lite enklare.

Inga kommentarer: