söndag 19 december 2010

Tänt var det här!

Jag lät pojkarna i familjen sova nästan ända tills tio i morse. Helt egoistiskt.
Skottade mig fram tillbrevlådan och hämtade tidningen, la i en tvätt, och såg på Nyhetsmorgon. Alldeles själv.
Vid tio tyckte jag det var dags för sällskap och frukost.
Vi hade redan igår bestämt oss för att ta dagen till att julpynta huset lite mer färdigt, samt att röja i förrådet, då det skall bytas vattenmätare i veckan som kommer.
Vi hittade även saker som vi känner att vi inte behöver längre och alltså kan göra oss av med. Ganska skönt!
Nu har vi jättemycket plats i förrådet, men mindre i garaget, där allt hamnade för att senare transporteras till tippen.
Jag stickade även klart en "Medea-sjal", som jag ska blocka lite lätt och visar vid senare tillfälle.
Nu är då granen klädd och allt det där andra också...
Maken är nyklippt och jag ska strax ta mig ner till duschen, så jag doftar rosor igen.
Grannen och jag ska gå på julkonsert i Huddinge kyrka, som vi gjorde förra året. Vi ska sjunga in julen.
Om vi hittar dit...Det är värsta snöovädret utanför dörren.

Inga kommentarer: