söndag 12 juni 2011

Komma till skott

Vi har ett ganska nytt kylskåp.
Jag har sett att det kanske är dags för en rengöring.
Man vill ju inte ha de där två tanterna med skurtrasorna som rusar in och tar bakterieprov och samtidigt skriker om livsfarliga samlingar i hålet bak i väggen i kylskåpet, hemma hos sig...
Senast när städkänslan infann sig, hade vi precis varit och veckohandlat, vilket inte är så smart, när man ska städa...
Alltså får det ske när det blir tommare.
Ut med allt och diska av alla hyllor och torka ur själva skåpet.
Nu luktar det gott och fräscht och samvetet är också rent, i förhållande till smutsiga kylskåp i alla fall.
Annars händer det inte så mycket här hemma. Vi är lite...trötta...
Vi kom hem ganska sent igår, eller om man ska säga tidigt i morse, vid 2-tiden. Det är en upplevelse att åka pendeltåg vid den tiden, som jag nästan hade glömt bort.
Men man känner av att man kanske inte är 30 längre...Så jag och resten av familjen sov ganska länge idag och går sedan på sparlåga. Ja, utan sonen då, som har cyklat till tåget och åker några varv.
Hur kul det nu kan vara...
Och så har maken och jag varit ute och gått.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Var är champagnen? ligger den längstner i skåpet?

Hugomamma sa...

Kanske det...

maja sa...

Fick lite dåligt samvete jag med när jag läste om ditt kylskåps städande, så nu är min också ren igen :)