måndag 6 juni 2011

Lite försent

I Huddinge centrum firas som alltid nationaldagen med sång och bakelse med saft/kaffe...
Om man är där i tid.
Det var inte vi...Vi kom strax innan ett och då var allt slut, som man kan se.
Vi trodde att det började klockan ett, och då kunde vi åka och handla mat inför veckan i lugn och ro.
Det enda spännande som hände när vi var där, var att det brann på H&M, eller vi såg två brandmän komma ut därifrån med en stege. Så inte ens det fick vi se...
Vi hämtade ett paket på Konsum och gick hem igen, i värmen. För varmt är det! Nästan FÖR varmt är det...Nu ska man ju inte klaga, men det är inte så lätt att gå i träskor utan sockar och inte få blåsor, när det är varmt ute. Jag gjorde det och naturligtvis, så har jag nu blåsor. Precis som när man var liten, innan fötterna vänjer sig vid skinnet.
Kanske ska man ta och ta på sig blöta strumpor och gå in tofflorna, en gång för alla...Men usch, vad jag inte gillar det.
Virkningen går framåt och boken läste jag ut igår. Ska välja en ny till tågresorna denna veckan.
Nu ska jag nog vila lite, det är jobbigt att promenera i värmen.

Inga kommentarer: