söndag 5 juni 2011

Sköna söndag

Idag är ännu en skön ledig dag. En sådan där dag, då man kan gå upp sent och äta frukost länge. Lägga sig i soffan och påbörja en ny bok och kanske baka en äppelkaka...Eller inte kanske baka en äppelkaka, jag har bakat en äppelkaka.
Jag har också påbörjat en ny bok, Frostnätter, av Arnaldur Indridason. Jag ha en förkärlek för nordiska deckarförfattare. Det är nog bara en dansk favorit som fattas.
Nu har jag i alla fall börjat läsa denna bok och fast det var ett bra tag sedan den förra boken, 2007 eller 2008, så känner man igen deltagarna,  i stort i alla fall.
För att vara en slö dag, så har jag ändå hunnit tvätta och hänga upp tvätt, virka ihop en rad till av rutor och bakat.
Igår hade vi besök av P, som avnjöt en strålande lördag på våra terrasser med goda drinkar, gott vin och god grillad mat.
Eftersom hon kom så tidigt på dagen, redan vid 2-tiden, så hann vi med att prata igen allt sedan vi träffades sist, när vi var på smörgåsbordet i våras, när vi var så mätta...
Även Muminmamman kom och hämtade sina hemska T-shirtar, så jag slapp dem...Hon var speciellt lycklig över Majas kommentar, om att även hon hade velat ha en lika ful dan T-shirt, hon med.
Nu ska vi fika och kanske kan vi sitta ute i friska luften, om det är någorlunda varmt...annars innanför och titta ut.
Ha en trevlig söndag, ni med!

Inga kommentarer: