lördag 11 juni 2011

Tolv och ett halvt år, just idag

I morse gick jag ut med grannen på en promenad redan 7.30, i hopp om att det inte skulle vara så varmt. Det var det! Väldigt varmt!
Det var skönt att komma ut och prata lite och foten klarade sig bra. Den var lindad...Men nu har jag lite ont i den...
Annars sitter vi mest i skuggan och läser alla morgontidningar.
Idag är det tolv och ett halvt år sedan sonen föddes en kall decemberkväll.
Som traditionen bjuder, tas ett foto framför busken, som alla år, utom det första, då vi inte hade någon buske att ta kort mot.
Sonen är inte överdrivet förtjust, men ....Det blir som mamma bestämt. Och pappa...
Idag ska det göras ett nytt försök att gästa min kollega J i Upplands väsby. Man kan ju hoppas att hon inte äter någon sushi innan vi kommer. Hon hade ätit det förra gången och blivit matförgiftad...Går nu även under namnet "Kräkan"...
Nu är det ut i skuggan som gäller igen, det är för varmt inne.
På återseende!

2 kommentarer:

muminmamman sa...

Stora killen!

Ewa sa...

Och mitt första barnbarn! Som bor så långt ifrån mej...men jag ser fram emot Midsommar! Och veckan efter...:)