måndag 13 juni 2011

När fritiden krymper

Idag är första dagen på resten av mitt liv.
Mitt liv där jag nu jobbar 100%. Inte 90% som jag gjort de senaste åtta åren.
Utan 100%. No mercy!
Det är inte bara så att jag jobbar heltid numera. Jag åker samma tåg som maken hem.
Detta innebär naturligtvis trevligt sällskap på hemvägen. Men också en som kollar vad jag gör på hemvägen. Dvs man kan inte slinka in på Kapp-Ahl eller annat ställe med intressanta kläder saker...
Inte bara det att jag får mer betalt, mindre fritid, jag får alltså inte ens möjligheten att göra slut på pengar.
Tänk vad rik jag kommer att bli....
En annan sak, som också hänger ihop med heltidsjobbet; blogginlägg kommer senare. Kanske inte lika sent som idag, då vi har handlat mat för veckan, men lite senare.
Blodläge, av Johan Theorin, är den nya boken som ligger i väskan. Även om jag har sällskap hem, så kan jag passa på att läsa, då maken läser sina tidningar eller telefon...
Återkommer i morgon, om jag överlever två heltidsdagar, på raken....

1 kommentar:

Maria sa...

Jättebra bok! Jag hade den som ljudbok och den var verkligen spännande.