tisdag 21 juni 2011

Liten utflykt till skogen

Jag har varit i skogen utanför civiliserat område i Huddinge, eller närmare bestämt i Ågesta.
Kära T med make hyr hus sommarhalvåret och eftersom det är nära dit, så träffas vi oftare nu än på vintern.
Vi satt ute på verandan och jag virkade och T pratade. Men hon virkade inget...vilket jag anmärkte på...
Hon höll koll på mitt, sa hon...Eller hur!
Trevligt har vi när vi träffas så det kan vi göra om, om inte allt för lång tid.
Jag har också varit på posten och hämtat ut paket med böcker. Sonen ska ju till farmor och då ha med sig åtminstone en bok, att läsa, kanske två...
Och så behöver jag fler böcker, då nästan alla som finns hemma är lästa.
Jag har lovat maken om att inte köpa fler bokhyllor, med föräldrarnas hus i minnet, men ännu behöver jag inte göra mig av med några böcker. Men slutet är nära. Jag har fortfarande en extra hylla kvar att sätta i min bokhylla, men sedan....Hemska tanke!

Inga kommentarer: