fredag 16 december 2011

Ha lite julkul

I morse 6.35 låg jag i plurret i Huddingehallen och simmade....
De levande ljusen var tända och trevlig musik i högtalarna. Måste nog erkänna att detta är ett ganska skönt sätt att starta dagen på.
Nu har jag bara två gånger kvar på mitt åtagande, men nio gånger kvar på simkortet, så det blir nog att jag fortsätter, utan att räkna längder...
Det är regn och ibland snöblandat regn...Inte så trevligt väder.
Vi ska på julbord på Såstaholms slott i Täby ikväll, maken och jag. Det innebär att sonen är ensam hemma ikväll, med kompis, för första gången...Nu ska vi inte bli så sena som sonen önskar, för han har gradering i karaten i morgon...tidigt....och man blir trött efter julbord.
Eftersom jag inte dricker varken öl eller snaps, så blir det nog bara glögg och julmust för min del.

Ovan syns min påbörjade julkula. Det är riktigt trevligt att sticka så små saker.

1 kommentar:

Agneta sa...

Man kan säga ett du har julkul nu

http://skalaminimal.blogspot.com
http://reumatikervardag.blogspot.com