tisdag 27 december 2011

Några saker till...

Igår satt jag i  min ensamhet och stickade, väldigt skönt, innan de andra vaknade.
Sonens gudmors lillasyster ville ha likadana tofflor som jag, när hon var på besök på sonens födelsedag.
Efter jul hinner jag med och igår var det efter jul, så då var det dags för tofflorna. Det tar inte så lång tid, kanske tre timmar för ett par, eftersom det är så stora stickor, så det var ingen stor grej...Men tova dem, får hon göra själv eftersom de ska formas efter hennes fötter.
Sent igår kväll fick jag tummen ur och gjorde klart julkulan med snögubben.
Det gick lika fort som jag trodde och var exakt lika tråkigt som jag trodde. Men nu är det gjort.
Kanske blir det fler, men inte nu, för nu har jag precis lagt upp och påbörjat en Inspira cowl....Bild kommer senare.
Annars har sonen och jag varit i Farsta och köpt jeans. Första försöket gav utdelning så nu har han nya jeans, samt två T-shirtar från Stadium.
Och Morgan, Mr. Hairy, har fått en ny boll att springa i eftersom hans sprack. Han har dock inte testat den ännu...

Inga kommentarer: