onsdag 28 december 2011

På håret

Så här sjalen jag stickade av garnet från Ötergötlands ullspinneri. Den blev klar precis innan jul, men är fortfarande inte blockad. Det finns liksom ingen plats för det, ännu...
Det hängde på håret om jag skulle kunna virka klart det sista varvet innan garnet tog slut.
Med ca 40 cm tillgodo klarade jag det.
Snacka om välutnyttjat garn. Här ska minsann inget slängas!
Men innan den används måste den tvättas för ullen var fet och luktar just ull. Inget gott. Det fixar sig med min olivtvål, som jag köpt på någon mässa något år...eller vanligt schampo.
Idag är det en tadetlugnt-dag.
Igår var Muminmamma här och fikade och pratade och avhandlade världsviktiga saker i kanske 4 timmar, men så har vi bara setts vid cyklarna  och inte hunnit prata av oss.
Idag ska jag försöka få ihop min byrå, med hjälp av de övriga i familjen. Alltså får det bli efter middagen, så alla hinner hem och jag hinner ta det lugnt på dagen.
Min lärstil gillar inte instruktionsböcker, utan är mer "prövafårduseomdetgår"....Men makens lärstil är "instruktionsboks"-stilen, så vi passar ypperligt ihop. Han är dessutom mycket lugnare och har större tålamod, än vad jag är utrustad med.
Tänk om jag skulle kunna få ordning på mina garner....
Nåja, drömma kan man ju få göra.
Så jag sitter i min soffa och ska se på Misterioso på svtplay.se eftersom jag inte orkade se den igår och så ska jag sticka lite mer på min Inspira cowl.

Inga kommentarer: