lördag 10 december 2011

Nu blommar det!

När vi var på Ikea och handlade sist, hittade jag den här blomlådan. Lite gamlamormor-känsla för mig.
En sådan skulle min gamlamormor kunna ha haft, om den funnits när hon levde.
Plast Metall, veckad med små kulfötter.
Hyacinter i vitt, de doftar inte så mycket... jag nyser ändå, men doften hör julen till. Man får offra sig lite. Grön mossa och små flugsvampar, så det blir lite färg.
Här är dagens inköp, en Helleborus eller julros och en murgröna. Tänkte ha den på bordet i morgon när sonen ska firas med tårta och presenter. Denna doftar inte, men är söt ändå...
Jag är en moss-fantast, s¨även här är det grön mossa. Man gömmer den fula jorden.

Annars ser vi på skidor på TV i väntan på Nobelfesten. Tror inte jag byter om, superelastiska kläder passar bäst i soffan....
Hittade min vantstickning i tvåändsteknik i korgen här i vardagsrummet. Kanske ska sticka lite på den....

Inga kommentarer: