måndag 5 december 2011

Som av en händelse

Idag har jag klipptid hos Denise, så jag går lite tidigare från jobbet.
När jag väl kom in till stan upptäckte jag att jag hade väldigt väl tilltagen restid, så jag besökte en garnaffär vid St Eriksplan, Stickmagasinet.
Jag har vetat om den ett bra tag, men inte kommit dit. Nu var det dags.
Drops/ Garnstudio har fortfarande sin vinterkampanj på alpacka-garner, så det är väl lika bra att passa på....
Jag har inte stickat i något av garnerna, Babyalpacka eller Lace...Jag gillade den gröna fina färgen i på Babyalpackan. Den kan få bli en Gratitude-sjal, som jag planerat att sticka så länge, men inte haft lämpligt garn till...
Lace-garnet är jag bara nyfiken på men har inget planerat till det. Får se vad som dyker upp....

Fast det är bara två månader sedan jag klippte mig senast, ligger det hur mycket hår som helst på golvet när Denise är klar med mig. Man skulle kunna tro att jag har gödningsmedel till schampo.
Men hade jag haft det och håret hade vuxit mer med det, hade jag duschat i det, så jag hade blivit lite längre än mina modiga 157.5 cm, eller 158 som det står i passet.
Nu har maken lagat klart maten, så på återseende!

Inga kommentarer: