fredag 23 december 2011

Tomtar i sängen

I morgon är det årets nästviktigaste dag, som sammanfaller med julafton; min namnsdag. Den viktigaste är min födelsedag...
Yes, jag heter Eva.
Det är den enda namnsdagen som firas i vår familj, till sonens stora sorg.
Jo, det händer att han får en liten namnsdagspresent på sin namnsdag, men maken får det inte.
Men min namnsdag har alltid firats med en liten paket på morgonkvisten. Så där, så man kan hålla sig tills tomten kommer med alla julklapparna.
Just julklapparna brukar numera sonen få fler av en jag, så det är inte mer än rättvist att jag får firas på namnsdagen på morgonen.
I natt kommer jag säkert att sova gott, då hela sängen är full av tomtar, och maken.
Idag jobbar jag inte med betalt jobb, bara hemmaslaveri.
Efter simningen i morse åt jag frukost och sedan bar det av för att handla julmat. En tvätt var lagom klar när jag kom hem, så jag kunde hänga upp den. Sen bakade jag en kaka och bytte lakan i allas sängar.
Det är först nu som jag unnar mig att ta det lite lugnt.
Julefrid; pyttsan heller! Men kanske i morgon.....

Förresten; jag har börjat twittra, se här i sidan....

Inga kommentarer: