lördag 22 maj 2010

Allt jag såg var en såg

Igår hade maken hand om fikat på sitt jobb. Det som blev över kom med hem...En underbart god bullkrans med mycket gööör i eller på ren svenska; mandelmassa i massor.
Mitt motstånd var inte så stort, när den ångande koppen te ställdes jämte ett fat med bullbitar. Jag tog en eller annan, eller kanske rättare sagt; en och annan Om man ändå ska synda kan man synda tills man blir nöjd...
I morse när jag vaknade strax efter 7, tittade jag ut och det var så där lagom mulet, men inget regn. På med kläderna och ut med mobilens låtar i öronen.
Konstigt nog var det fullt med folk ute som gick i olika fart. Men det är så befriande att få vara i sin egen lilla värd med musiken och gången.

Efter frukost cyklade sonen och jag ner till centrum för att köpa shorts. Det blev två par och en t-shirt. När vi senare kom in i bokaffären och skulle handla en bok till sonen, fanns inga som passade herrn. Han ville ha den fjärde boken i serier om Habib, som han gillar mycket.
Så vi cyklade hem till maken som var beredd på att starta arbetet med uterummet.
Maken arbetar på och jag sitter i solen och läser, på lagom avstånd om han skulle behöva hjälp.
En ganska bra fördelning, enligt mig.
Stickningen får tas upp ikväll igen, det är för varmt just nu. Nu är det bara Mord i snö, som funkar...

Sonen kom just hem efter en tur till McDonalds där han köpt nån glass. Och precis som väntat fanns det flera spår efter den glassen, både runt munnen och på den nyinköpta t-shirten. Men det är klart, han hade ju haft på sig den i ca 4,5 timmar...Så vad man kan annars vänta sig?

Inga kommentarer: