tisdag 11 maj 2010

Jag gjorde så gott jag kunde

Idag tog jag en friskvårdspromenad genom staden. Vi har stegtävling denna veckan också, sen är det slut.
Jag gick och gick och kom fram till Ur & Penn för att förkorta sonens klockarmband. Vi hade mätt ut att det skulle tas bort två länkar, så det meddelade jag honom som var i verkstaden.
-Men om den inte passar, så kom tillbaka...säger han innan jag går vidare i vårsolen.
Maken är ett stort Kent-fan. Efter att ha beställt en skiva med dem från CD-on.com och inte fått den trots att de skickat den (?) två gånger så har han gett upp. Fakturan kom, men ingen skiva, så varning för denna firma. De har nya rutiner som deras kunder får lida för.
Men han har suktat efter en skiva nu i 2 månader. Den snälla makan tar sin stegmätare och vandrar vidare till Bengans på Drottninggatan.
Letar ett tag och hittar till slut den näst sista skivan. Betalar och ber dem plombera, bara i fall att....
När jag kommer hem så är sonens arm mycket smalare än klockarmbandet och det behövs tas bort tre länkar till...Så var det med den mätningen. Ner med allt i en påse med kvitto, så gör vi om samma sak i morgon igen.
När maken kommer hem, ger jag honom den plomberade skivan och säger; Här älsklingen, nu har du skivan som du längtat efter...
Maken ser lite undrande ut och säger sen; -Men det är ju hela skivan. Du köpte ju den när den kom ut. Jag var ute efter den här låten som singel, säger han och pekar på nån av låtarna...
Så då gör vi om samma sak i morgon igen.
Det är ganska skönt att man inte saknar saker att göra, man kan t om göra dem flera gånger. Och de blir som nya igen och man får en himla massa extra steg i tävlingen där jag ligger taskigt till efter 14 dagar som sjukling...
Nu ska jag sticka i soffan igen, kanske blir min gröna tunika klar idag eller i morgon...
Hasta la vista!

Inga kommentarer: