torsdag 13 maj 2010

Musjakt

Idag lämnade jag den sköna sängen vid 7 och begav mig ut på promenad.
Det var tidigt, lika tidigt som en gökotta. Men jag hörde inga gökar...Och då hade jag ändå inte mitt headset till telefonen i öronen. Det var knäpp tyst, och ganska varmt och skönt.
I natt har det regnat, men det höll på att torka upp.
Jag håller en ganska snabb takt och känner att det funkar. Ingen yrsel eller snurr, om jag inte böjer mig ner. Men det är så jobbigt när jag går så jag har inga svårigheter att undvika det...
Maken sover fortfarande när jag kommer hem igen och det blir en stilla stund med sonen innan vi väcker maken.
Efter frukost får jag förnyad energi och tvättar nu de återstående fönstren. Som tur är, kan man inte öppna våra fönster så jag har bara två sidor att tvätta.
T om mina blommor blir duschade med vatten på balkongen, så allt damm, som av en händelse finns på bladen, försvinner. De ser nästan lite glada ut. Kanske ska göra det lite oftare.

Vår trådlösa mus, till den dator vi använder mest, har gått till de trådlösa musarnas sälla jaktmarker och en ny skulle nu jagas fram.
Efter mycket testande, finner maken en som vinner hans gillande, den får det bli. Tog bara en kvart att bestämma sig, nästan rekord för maken...Jag är snabbare att ta beslut, inte alltid till godo, men oftast.

Jag har fått vara med och påbörja vårt tak på altanen. Jag gjorde ett märke i fasaden med en penna. Maken sa att det får vara mitt bidrag i bygget. Jag vet inte hur jag ska tolka det...
Slipper jag att förstöra naglar mm eller får jag inte dra i skruvar?Kan vara både bra och dåligt.
Jag väljer idag att tolka det positivt, jag slipper att förstöra mina naglar.
Nu ska här stickas klart tunikan...

Inga kommentarer: