söndag 9 maj 2010

Söndagshandling

Och då är det inte kyrkbesök, men väl besök i Mammons tempel. Denna gång i form av Sickla köpcentrum.
Åkte dit för att köpa en ny stekpanna med glaslock. Vår gamla som inte är så gammal, bränner bara fast i botten, trots att det är teflonyta. Lätt irritation uppstår varje gång.
En ny möbel-/ inredningsaffär som redan finns söderut, Chilli, öppnar nu och har bra erbjudande.
Vi hittar också examenskläder till sonen, som för en gångs skull hänger med. Bäst att passa på, tänkte den ömma modern och prackade på honom långa kortbyxor (knälånga), passande T-shirt, ett par skor och en snygg klocka.
Maken förstod inte varför sonen ska ha en klocka, när han har en som han aldrig använder. Jag förklarade att om inte sonen använder nya klockan, kommer hans mamma att göra det.
Den liknar min som jag betalade 498 kr för, hans kostade 129 kr....
Jag hittade en svart kofta i bomull på H&M, samma sort som jag redan har en lila i...Och faktiskt ett par skor i bomull, turkosa, till sommaren. Sådana man bara stoppar i fötterna och går, ingen knytning eller liknande. Bara en massa fynd idag....

På vägen hem bestämmer sig maken för att vi ska till Muffinsfabriken i Årstaberg, så dessa köpte vi där. Då har sonen redan ätit upp sin chokladmuffins...
Igår när vi var och handlade mat, köpte jag lördagsgodis till mig i form av Knitting.
Jag var sugen på att få lite inspiration. Den fanns en eller två modeller som jag kan tänka mig att göra senare....
Nu är jag snart uppe på axelpartiet på min gröna tunika i en soffa nära mig. Det går ganska fort, trots att det är 200 maskor/varv.

Inga kommentarer: