fredag 11 december 2009

Blåsor på fötterna

Jag har inte dött eller gått under jorden, bara varit på två julfester/julbord i dagarna två...
Igår hade mitt jobb julfest/nobellfest på en restaurang i stan. God buffé med ickejulmat, trevlig miljö, bra coverband som spelade i dryga två timmar, lika lång tid som jag dansade utan rast.
Sen dansade jag lite till men då till skivmusik.
Otroligt roligt men jobbigt. Var hemma strax efter midnatt.
Sonen fyller år idag och hade beställt presenter på sängen tillsammans med frukost.
Kl. 0605 väckte vi sonen med presenterna som öppnades andäktigt och en överlycklig son fick sin Londonresa, som han så hett eftertraktat.
Gemensam frukost innan jag åter var på jobbet kl 0805.
Jag säger inte att jag jobbat hela dagen men jag befann mig där tills klockan var 14, då det var dags för hemfärd, snabbmiddagslur och sen dusch för att fräsch ta sig till Hotell Riesen, medans sonen åkte till P för att fira med henne.
Ingen julmat idag heller, men i allra högsta grad väldigt mycket godare; skaldjursbuffé. Hummer, havskräftor, räkor-båda rökta och naturella...Gott vin och trevligt sällskap.
Förresten, vinnare i Idol tror jag är Calle, får se om jag har rätt om ca 30 sekunder, tror jag.
Återkommer i morgon, lite piggare

Jag hade fel; Erik vann

Inga kommentarer: