lördag 5 december 2009

Kalasdags

Lördag är skön dag. Fick läst en himla massa sidor i min bok, som jag nästan glömt handlingen i, så lite har jag läst den sista tiden....
Gick ner till centrum för att småhandla de sista sakerna till middagen med mormor och morfar idag, då det ska firas både son och make. Den ene i efterskott och den andre i förskott.
När vi kom ner till ett av torgen var det stämningsfull julsång med Rönninge Show Chorus. Visserligen hörde vi bara den sista sången, men det var maffigt.
Jag och P brukar gå på deras julshow, Stjärnjul i Filadelfiakyrkan i stan, men inte i år. Vi ska bara gå ut och äta, vilket vi gjort efter showen, men inte i år....
Gick och handlade ett gott vin som passar oxfilé med trattkantarellsås och hasselbackspotatis.
Provade även en söt klänning på Kapp-Ahl, men den modellen passade inte min kropp. Storleken var det inget fel på, men själva modellen. Hur det än var, så satt tuttarna fel på mig. Oavsett om de var över eller under avskärningen...
Sen var det dags för nästa dragplåster; Jill Jonsson.
Jag såg inte så mycket, för jag gillar inte folk som är oerhört snygga fast de väntar barn om sisådär 1,5 månader...Själv var jag ett svullo redan efter 5...och fötterna försvann nån gång i sjätte månaden för att sen inte komma fram förrän efter förlossningen.
Orättvist!
Men OK! Hon sjunger bra.
Som vanligt har vi panikstädat då det är så tråkigt. Men det blir i alla fall godkänt med fransarna på mattorna kammade....

Inga kommentarer: