torsdag 3 december 2009

Dumpad

Igår var det dags.
Fast kramgo´ och mjuk, grå, var det dags för oss att gå skilda vägar; min sköna fleecetröja och jag. Den fick inte plats i väskan...Men jag ångrade mig när jag satt på tåget hem, den hade varit perfekt som kudde...
Vi kom till Ullared vid 11:45 och tog en korv på vägen in. Ingen kö.
Det bådar gott för Js första besök i dokusåpaland.
Fast det var fullt med mammor och vagnar på barnavdelningen, inte mest på storpojksdelen, mer på mindre barn och tjejdelen. Det är bara att ställa sin vagn på ett strategiskt ställe och sen gå och plocka utan den, för att till slut lämpa i allt i vagnen och flytta till nästa ställe.
Hittade en hel del till sonen, som han dock ej ännu vet nåt om (födelsedagspresent och julklapp?).
Något förvånad hittade jag även nåt till mig. Nåja, byxor hittas väl kanske alltid, men denna gången har jag även en klänning och en blus i min vagn.
Konstigt nog, var jag inte på leksaksavdelningen då sonen deklarerat att han var för stor för sånt. Hade han varit med hade han säkert ändå gått dit, men jag slapp...
Ny jacka, som för övrigt var den dyraste varan, 289 kr, hittade jag och det var nog tur, för det var vansinnigt kallt ute märkte vi senare.
Efter halvtid, ca 2 timmar, begav vi oss ut och fikade med räkmacka, underbart gott med en massa räkor och äggröra...men utan mackan .
Tillbaka in igen och fortsatt handling.
Efter drygt 4 timmar var vi i kö och naturligtvis fel kö. Inget som störde oss denna dag, för vi hade gott om tid.
Men vi såg varken Boris eller Morgan, finns de på riktigt???
Sko-Boo fick besök liksom ett antal andra affärer. Däribland Tummelisas Garn, som min käre make alltid hindrat mig ifrån att gå in i. Märkte igår att det inte var en förlust, det fanns inget intressant, som inte fanns i alla andra vanliga garnaffärer och inte var det lockande skyltat heller.
Tur var kanske det, då jag "nästan" lovat att inte handla mer detta år. Ja, inget mer garn alltså...
Hemvägen gick som på räls, där bussen kom i tid, lämnade av oss i Falkenberg i väntan på tåg till Göteborg och sen byte till Stockholmståget. Där sov vi gott....
Jag var alltså i Göteborg 2 gånger, men bara i tjugo minuter varje gång. Kändes lite konstigt.
Maken hämtade mig vid tåget i Huddinge kl. 00.30, så efter 19 timmar på utflykt var jag hemma igen.
Idag var ingen dans på rosor, heller...Sprutor på sjukhuset och väntetid, som tur var, från kl. 9 så jag kunde ta det lugnt...Stickning där 1,5 timmar och sen till jobbet, där alla system stod, som vanligt. 50-års uppvaktning och sen hem igen. Inte många knop gjorda, men så är det ibland och det var inte mitt fel, även om jag var tacksam för lugnet.
Nu börjar jag vakna till liv igen, efter att ha sovit lite och handling av mat.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Kul att läsa om ert besök. Jag tyckte inte heller att Tummelisa garn i Ullared var något att ha när jag var där, och det är kanske synd att de inte har en större garnbutik och hobby ch pysselgrejer mera..

Hur långt blev kvittot?

Hugomamma sa...

Panduro har öppnat en outlet vid bilmuseet, men dit orkade vi inte gå....
Kvittot var 40 cm prick.