tisdag 1 december 2009

Resfeber

Om drygt ett dygn är jag på väg hem härifrån; Ullared.
Tåget går i svinottan, dvs 6.14 från Stockholms central. Dit ska jag ta mig med pendeltåg, så 5.15 går jag hemifrån.
Och nej; Jag är inte dum i huvudet!
Jag är bara öppen för nya idéer och äventyr.
Det har varit så långt fram, när vi bestämde denna resan och nu så är vi där.
Fast jag varit där många gånger, ska det bli kul att se hur denna resan blir. Jag gillar att resa med tåg och kollegan är det inte heller några problem med. Det blir kanske tyst på tillbakavägen, då vi kanske somnar av utmattning....
Vad ska jag då köpa? Det vet jag inte. Man kan aldrig bestämma sig för en sak, typ en grön tröja, för det kanske inte finns när man kommer dit.
Men man kan ha en aning om att jag vill ha nya jeans eller andra byxor, underkläder eller så. Då kan man vara säker på att det alltid finns nåt man vill ha.
Eftersom jag nu håller på att minska, ska jag försöka fylla min garderob igen.
P, min väninna plundrade mig i helgen, men det var bara bra, för då ser jag vad som fattas bättre.
Maken kan då inte säga att hela garderoben är full, då den inte är det. Den var det förut men då med kläder jag inte kan ha nu, men att förklara det för honom...
Nu kan man säga; Face the fact! Inga kläder finns i den! Nya kläder måste inköpas.
Och det är då han är glad att jag åker till Ullared, för det blir liiite billigare. Jag sa inte mycket billigare, för det brukar komma med saker som man kanske inte behöver, men det är sååå billigt...

1 kommentar:

maja sa...

ha det så bra på er tripp. Hoppas ni orkar bära allt på tåget :)