måndag 7 december 2009

Skam den som ger sig

Nu har jag läst ut den gamla boken, Lyckan säljs separat.
När jag gick av tåget idag var det inte många sidor kvar och dem läste jag sen klart på 10 minuter.
Dags att välja en ny bok att ha i väskan när man åker tåg; Den gode maken på Zebra Drive, av Alexander McCall Smith.
Ännu en bok i serien om Damernas detektivbyrå, som jag är så förälskad i. Jag känner lukten av Afrika, doften av bränt trä, damm mm som man inte vill veta vad det är som luktar. Men det känner jag när jag läser dessa böcker.
Alla böcker utspelar sig i Botswana, där jag inte har varit. Jag har varit i Zimbabwe, men det är ett grannland.
Nu är det drygt 10 år sen jag var där, men den resan är föralltid i mitt minne med både smaker som dofter. Jag skulle gärna åka tillbaka bara situationen i landet blir bättre.
Jag har lovar Marcie att komma tillbaka och då ta med sonen. Nu vet jag inte om hon lever, då vi inte haft kontakt på kanske 4 år.

2 kommentarer:

Muminmamma sa...

Hmm... e han inte lite mörk under ögonen ;-)

Hugomamma sa...

Jag kunde inte bli gravid, jag hade ju varit i Afrika...Älskar den filmen! Men det gör inte maken...hahaha