tisdag 15 december 2009

Insnöad


Cyklade till jobbet idag igen.
Kanske inte sååå smart, då det har snöat hela natten och nu hela dagen.
Och det snöar fortfarande.
Jag var ute och skottade innan jobbet och nu när jag kom hem var det ca 10 cm till att ta bort.
Då kom grannen ut och vi pratade lite och då framkom det att hon skottat hos oss tidigare idag, ca 2 timmar tidigare. Och ändå var det 10 cm för mig att ta bort.
Jag tyckte nämligen när jag började skotta i eftermiddags att det var konstigt höga snöhögar, som jag inte kände igen sen i morse. Men då kom ju förklaringen från grann-ängeln.
Men varför vräker det alltid ner en massa snö när jag är ensam hemma? Varför inte när maken är själv?? Är det detta som eftertraktas när man är gräsänka?? Tror inte det!

Idag kom den tilltänkta bäraren av babyoverallen upp på jobbet för att hälsa på sin mormor. Det var en rejäl tjej på 3 månader, som kanske kan ha denna overall, gjord till 6-9 månader, en kortare tid. Men söt blir hon nog i den....
Hittade ett gulligt mönster på en virkad dockklänning, som man kanske kan få göra lite senare, när såna är aktuella.
För övrigt kommer det kanske bild snart på en färdig overall, då det nu återstår 1,5 ärm och en luva. Nu går det snabbt igen och i morgon är det dags för ny spruta och lite sticktid.

Inga kommentarer: