fredag 4 december 2009

Där var han igen


...mannen med kilt. Idag hade han knähöga läderstövlar...
Vad gör han när man inte ser honom på stan? Har han alltid kilt eller har jag bara lyckats se honom när han haft det två gånger de senaste 10 åren???
Nåväl, nog om kjolsnubben.
Idag ska vi besöka Max, för att få nåt i magen. Sonen och maken hade bestämt detta när jag var i Ullared och de meddelade mig sitt beslut igår när vi var och handlade.
När jag frågade varför jag inte blivit tillfrågad, sa maken bara; Nu vet du hur det känns...
Vad menade han med det???Skulle jag på något sätt bestämma det mesta här hemma???
Nåväl, om han är nöjd med att få bestämma att vi åker till Max och äter hamburgare, så kan jag ju få bestämma resten av alla viktiga beslut.
Så, då var det uppdelat!
Andra delen av babyoverallen är nu officiellt påbörjad. Igår stickade jag klart resåren ner till och påbörjade flätmönstret precis. Det går framåt....
Halsduken går också bra. Snart klar, för det garnet är snart slut. Men den blir ganska lång och lagom bred.
Bilder kommer senare.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Är det sant att det finns LowCarb burgare på max utan bröd?

Hugomamma sa...

Jepp, serverat i salladsblad.
Gott, men igår tog jag en Max Hot, dvs dubbelburgare med en massa jalapeños, där jag ratade brödet. Och drack litervis av vatten efteråt...Feeling hot, hot hot....