tisdag 22 december 2009

Retro-känsla

När jag väl var klar med babyoverallen ville jag göra nåt helt annorlunda. Det fick bli en virkning och en sjal.
Jag hittade Angorina Lyx i mina gömmor som nog ska räcka till en hel stor sjal.
Det är meditativt att sitta och virka, man hinner tänka en hel del. I och för sig samma sak med stickning för mig, om det inte är för mycket mönster...
Här är det bara stolpar och luftmaskor, Tony Irvings sjal, som jag har gjort några gånger tidigare.
Denna ska till Hjälpstickan, för nu är det riktigt kallt ute och då kommer denna väl till pass.

Igår bakade jag lite när jag kom hem. En Adventskaka blev det, en kaka med saffran, mandelmassa och äpplen i kanel. En sån där kaka som bara blir godare och godare....
Även sonens älsklingsgodis, naturgodis blev det en laddning av.
Naturgodis kanske inte är det mest sanningsenliga namnet, men det förklaras med att det är kokos och cornflakes i...och en himla massa socker, sirap och smör. Se där; bara en massa naturliga ingredienser...!
Namnet kom jag och min kära väninna K på när vi höll på och fixade julgodis till en julbasaar för många år sen. Vi tyckte att det nog skulle sälja bra och goda är de...

Nu ska jag ner och klä julgranen, så inte sonen och maken sätter nåt fel, hemska tanke....

Inga kommentarer: