torsdag 24 december 2009

God Jul!

Vaknade av att sonen slet av pappret på sin julklapp i strumpan som hänger på hans säng.
Sen fortsatte han med den som låg i hans soffa och som inte fick plats i strumpan...
Vet inte om dessa gåvor motsvarade hans förväntningar, kunde inte riktigt tyda hans min.
När jag kom tillbaka till min egen säng, lade jag mig på ett paket, min namnsdagspresent.
Denna tradition har min käre make tvingats att överta från min moder, då vi flyttade ihop.
Förr var det enbart verktyg, som varmluftspistol, häftpistol eller slipmaskin. När maskinparken började bli komplett övergick det till Melodifestivalen på DVD. Allt för att jag ska hålla mig lugn tills de riktiga julklapparna ska delas ut.
Det har förekommit kampanjer mot julklappar till oss vuxna som jag hittills framgångsfullt bekämpat, även om antalet minskat drastiskt...
Som vanligt har jag haft nån väldigt bra förklaring till varför vi ska fortsätta.
Idag har jag hunnit sticka en mössa till Hjälpstickan, av det där restgarnet jag har. Bild kommer senare...
Nu måste det sättas fart till mormor och morfar, där vi ska fira jul idag.
Just nu verkar snöläget stabilt och hoppas att det inte kommer mera förrän vi är hemma.

God Jul!

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Fin gran! God fortsättning:)