fredag 25 september 2009

Små funderingar

När jag gick från jobbet i eftermiddags, gick jag bakom en välklädd herre, lite äldre än jag, kanske så där 10 år...Kavaj och loafers. Och kilt. Jag trodde först jag sett fel, men det var en kilt, om än helsvart. Eller en helveckad kjol...Till detta hade han grå strumpbyxor, eller vad som såg ut som strumpbyxor. Jag såg ju inte om det var en byxdel...Och är det sant att de inte har nåt under kilten, så kanske det bara var grå stay-ups i ull...Det är väldigt ovanligt att få se en sån klädsel, i alla fall i min lilla del av världen. Även om det är Stockholm.

Jag var tvungen att gå in på Tradera.com och kolla om jag vunnit det där garnet jag hittade igår och se, det hade jag gjort. När mina glada utrop ljöd i storrummet, kom kollegorna rusande. Jag har vunnit garnet, sa jag. -Vunnit, sa de i kör???
-Eller, jag la det högsta budet, sa jag.
Sen fick jag hålla en liten kurs i hur man gör för att handla på Tradera.

I kväll laddar vi inför "1000 meter konst" som går av stapeln i morgon i Huddinge Centrum mot Fullersta Bio. Proffs och amatörer ställer ut längs gångvägen och det är alltid lika trevligt, om än trångt. Kanske blir det en fika på det nyöppnade Fullersta gårds café....

2 kommentarer:

Smycka sa...

Ja, kilt är ju inte så himla vanligt! *s*
Grattis till din vinst också! Du får lägga ut en bild på det. *ler* Har aldrig sett denna konst, även om jag var född och uppvuxen i Skogås och bodde i Trångsund i 14 år. *hahaha* Ska du ställa ut där? Kramkram =o)

Anonym sa...

Det var kul att du fick se en kilt klädd herre.
Kommer ihåg när jag var på besök i Edingburg många år sedan såg man det mesta kiltklädda män. De hade alla möjliga varianter på benklädsel bl annat knästrumpor stickade och så vansinnit vackra. Sådana skall sticka när jag blir gammal (lol). Grattis till "vinsten" Behövde du det garnet??????Kram T