torsdag 3 september 2009

Att stå stilla

Jag har varit i Sigtuna sen i tisdags morse på kurs.
Underbart att sätta sig vid dukat bord och god mat som serveras.
Men man är ganska trött i huvudet...
Vi gick ner till stan både i tisdags och igår på rasterna för att se oss omkring, se nåt annat än hotellet...
Det känns verkligen som om tiden stått stilla där. Husen är sneda och vinda, tror inte vi hittade en rät vinkel nånstans...
Man gick nästan och letade efter nån i krinolin...Som Tant Gredelin eller liknande...

Kursen blev lyckad, vi fick ut budskapet och vi åkte hem trötta...
Nu var det trafiken som stod stilla. Från Sigtuna till Huddinge är det ca 6 mil.
Det tog idag "bara" 1 timme och 40 minuter....
Sen tar det bara 50 minuter att flyga till Östersund eller 1 timme till Malmö...
Ibland önskar jag att jag bodde lite längre bort, för att komma snabbare hem.
Men hemma är jag nu.
Detta var vad som väntade på mig; min prins....!

Inga kommentarer: