fredag 18 september 2009

Stor belöning

Fredag, den där dagen då allt känns lättare för att man ska vara ledig i två hela dagar..,
Eller ledig och ledig?!
Jag kanske kan säga att jag är ledig, men maken och farfar har fortfarande hur mycket jobb som helst, resten av helgen.
Men de två fönstren är på sin plats, nu återstår bara resten.
För att hålla de två herrarna på gott humör lagades det mat för glatta livet. Till detta en magnumflaska rött vin. De ska inte jobba mer idag. kanske bara städa undan lite...
Pannbiff med gräddsås och potatis, som är sonens favorit stod på menyn idag.
Sonen själv är sjuk, snuva och feber. Ingen baconfeber, ännu!
Känner att det nu, efter maten är läge för horisontalställning i soffan, vi har två stycken. Så de andra tre får plats i den stora och jag kan ligga och snarka i den lilla, tresits med divandel....
Försten dit...
Om jag mot förmodan skulle kunna hålla mig vaken någon timme till, så är det idol med virkning som gäller.
Nu är det bara tre dagar kvar tills klockan är 21 på måndag kväll och Anna Anka dyker upp med alla kloka ord igen tillsammans med de andra svenska hollywood-fruarna. Mitt nya favvoprogram! Det går inte en dag utan att vi pratar om alla "kloka ord" som denna Anka kväker ur sig.

2 kommentarer:

maja sa...

Den där Anna Anka hon måste vara gift med Kalle Anka..eller???

Hugomamma sa...

Eller Arne Anka...