lördag 12 september 2009

Skön dag i solen

Efter frukost satte jag mig ute och stickade på torgvanten till min kollega, han som inte vet om det...
Det var så varmt att jag var tvungen att gå in och dricka vatten med jämna mellanrum. Riktig högsommarvärme.
Det brukar vara fint denna helgen; min mormor hade födelsedag den 14 september och i år hade vi säkert firat hennes 90 årsdag just idag, om hon levt...Hon blev nästan 85 år, även det en aktningsvärd ålder.
Annars har det varit en lugn dag, då jag inte mått så bra. Nåt var inte bra som jag åt igår kväll....
Helt matt, helt enkelt.
Men nu i eftermiddag tog vi oss i kragen och åkte till Hornbach och köpte den skiva sonen så länge traktat efter. Den som hans tågbana ska byggas upp på. Nu är den hemma, i hallen där nere, men hemma. Undrar bara hur lång tid det tar för den att komma till översta våningen...
Nu ska jag lägga mig i soffan igen och vänta på regnet, som hänger i luften.

Inga kommentarer: