tisdag 8 september 2009

Nyinflyttat

Jag kan ju inte låta bli....Att köpa garn.
Denna gången hittade jag detta underbara garn, 2-trådigt ullgarn, handfärgat, på Tradera.
Säljare var denna.
Jag fick tag på 2 hg, men har inte bestämt vad det ska bli av det. Men att bara äga det, är en glädje. Man kan klappa på det med jämna mellanrum...Och så plötsligt vet man precis vad det ska bli av garnet.
Annars var jag beordrad att grundmåla bjälkar till vårt altantak.
Detta gjordes på balkongen där luften stod stilla och var ca 100 grader varmt.
Sen var det inte bara bjälkarna som var vitmålade, av en händelse var mina ben fläckvis vita också. Ner i duschen för att skura sig ren och för svalkan....

Ikväll börjar Idol. Det är alltid roligast i början och slutet. Jag orkar inte med tjafset i mitten, men kommer tillbaka i slutet när det bara är några stycken kvar.
Men den stora frågan är inte vem som blir idol-vinnare, utan vad ska jag sticka ikväll????

Inga kommentarer: