lördag 26 september 2009

Tusan! Vilken konst!

Detta året är det tolfte som 1000 m konst anordnas i Huddinge. Från centrum längs med gångvägen upp till Fullersta bio kan man beskåda allehanda konstverk eller ibland konstiga verk.
I år hade de i alla fall tur med vädret...
I Fullersta parken har Huddinge konstförening en tävling omkring ett givet tema varje år, som allmänheten får rösta på. I år var det solstolar.
Jag röstade på nedanstående verk, Nr 23 Fett ledig.
Det är inte bara tavlor utan också en hel del handarbete eller liknande...
Nere i centrum tog maken och jag en fika i solen innan vi tog oss an skoaffärerna där i jakten på gympaskor till sonen som inte var med. Men det är smart att kolla marknaden innan man tar med honom dit. Vi hittade inget till honom men jag hittade Ecco-skor för halva priset. I och för sig vår/sommarskor men det får la vi hoppas att det blir nästa år igen...
Lili och Sussi gästade centrum. Fullt ös med alla gamla låtar. Men hur länge sen var de poppis?
Jag gillade dem inte så mycket förut, men de är helt OK nu. Om man vågar säga det högt.....
Här är mina fynd för dagen, förutom mina skor...
1 hg Zitron-garn, 75% ull och 25% akryl. Passar sig till strumpor eller nåt....
Och ett virkat hjärta med blå små pärlor....Jag ska nog sätta på en karbinhake och hänga det i en kedja.

1 kommentar:

Smycka sa...

Vilken tur att ni hade fint väder! Såg riktigt trevligt ut. Fint garn också. Klart man ska köpa skor om det är rea!!! *hihi* Jag gillade några låtar av Lili & Sussie. Tyckte det var jätteroligt när de var med i melodifestivalen. Kika in till mig, du har en award att hämta. kramkram =o)