söndag 27 september 2009

Lite chockad

Jag fick en utmärkelse av Smyckas blogg. Glatt överraskad läser jag att man ska berätta 10 saker om sig själv.
Så håll i er:
1. Jag saknar tålamod
2. Jag gör miniatyrer i skala 1:12
3. Jag älskar att läsa böcker på morgonen när alla sover
4. Jag kan sticka på engelska
5. Jag har alldeles för mycket pysselsaker
6. Jag är garnoholic
7. Jag gillar att blogga och läsa andras
8. Jag äter LCHF sen halvårsskiftet och är 8,5 kg lättare
9. Jag gillar att umgås med vänner
10. Jag gillar god mat och vin

Jag skickar denna utmärkelse vidare till den som känner sig manad.

Vi har idag på morgonen besökt återvinningen med full bil med skräp.
Vidare åkte vi till Bauhause och köpte fönsterbräda;Helen
Sonen skulle ha nya gympaskor så vidare till Kungens Kurva. In på Skopunkten och hittade ett par som passade på första försöket. Glad i hågen hittade vi även vinterkängor, som också de passade på första försöket.
Inhandling av mat skedde i Heron City och sen hem. Allt detta på bara 2,5 timmar.
Det är detta som är så chockerande. Så mycket på så lite tid.
Vanligtvis kan vi handla mat i 1,5 timmar utan att få med sig skor till sonen.


Annars så vaknade jag tidigt och gick ner och läste i min tysthet. När klockan var 7.30 gick jag ut på en snabb promenad i 30 minuter. Lite stickning innan frukost och dagen verkade underbar.

Nu efter shoppingrundan ser jag en hel eftermiddag som kan ägnas åt trevliga saker som att städa mitt rum, där som alla pysselsaker och garnnystan bor.
Förra veckan fick jag nytt fönster som jag tvättade igår. Kände då att även mattan skulle må bra av att stämma träff med Ariel i tvättmaskinen. Kanske ska fönsterbrädan få komma på plats så blommorna kan få komma tillbaka till fönstret och jag kan återta skrivbordet.

På återseende!

Inga kommentarer: