onsdag 30 september 2009

Svart eller vitt

Tradera-köpet har kommit. Jag skrev förra veckan Tradera-vinsten. Jag fick betala för garnet men å andra sidan vann jag chansen att få betala för garnet.
Nåväl, garnet har kommit. Det vita kommer inte att fortsätta vara vitt nån längre tid. Jag har fortfarande kvar Kool-aid färg som troligtvis kommer till sin rätt på detta garn.
Kanske blir det en sjal, men det är en senare fråga.
Det svarta däremot kommer att bli en sjal, men vilken är inte bestämt. En Candle-flame, kanske. Jag har sett den på nån blog och den är inte dum. Men gör den sig i svart?
Annars så har jag bara några gram kvar på merinoullen till swiss cheese shawl, så i kväll ska den bli klar.
Om det inte är så att jakten på de försvunna jeansen kommer att uppta all tid.
Det är så mysko; ett par av mina jeans är borta. De fanns förra helgen, för 1,5 vecka sen, men är nu borta... Jag ska engagera maken när han kommer hem. Ska bara utfodra familjen med baconlindad köttfärslimpa med sås och potatis, i mitt fall kokt blomkål. Med det i magen kommer han att gå med på att leta efter jeansen lättare.
Annars får jag la köpa nya. Men problemet är att dessa är lite stora men funkar med skärp. Men nästa mindre storlek är nog lite för små, ännu.
Men jag har fortfarande några andra byxor, så jag kanska ska vänta med att köpa nya tills några kilon till tagit farväl av min kropp som burit dem så länge....

Inga kommentarer: