torsdag 17 september 2009

Lite svamp, kanske.

Farfar har kommit och jag vet inte om han förstår hur mycket jobb det blir denna helgen...
Just nu är han med sonsonen i centrum och handlar nåt till honom.
Sonsonen vet nog precis vart han ska ta sin farfar. Det är vanligt förekommande när farföräldrarna hälsar på att de tar med sitt barnbarn till en av barnet utvald affär. Samtidigt får de egentid tillsammans, något som båda parter uppskattar.
Jag kör en annan metod; jag lagar mat till dem.
Idag ska det bli svampsoppa på skog- och vanliga champinjoner med vitlök, rödlök och grädde.
Min förhoppning är att han då ska glömma hur jobbigt allt kommer att bli i morgon. Och på lördag...
Det är kanske på sin plats att berätta att jag enbart köper svamp, om inte min ömma moder förlänat mig några. Alltså; ingen lömsk flugsvamp så långt ögat når. Jag vill ju inte att han ska bli sjuk eller nån annan...

Förövrigt är det virkning på schemat, om jag inte ska bygga ställning eller komma med glada tillrop vill säga...Jag har just gjort slut på det andra nystanet och två nya ligger beredda att bli till sjal.

Inga kommentarer: