torsdag 10 september 2009

Ibland är jag duktig!

Maken hade varit på kundbesök i stan och var klar lagom till lunch, då han ringer sin fru för att bestämma tid och plats för en lunchdate.
Odenplan kl. 11.30.
En hamburgare utan bröd på Burger King. Grillat är godast! Jag fick hamburgaren med ost och bacon i en tallrik med bestick, till det en päron-loka.
Det känns väldigt busigt att pussas på Odenplan kl.12, i och för sig med maken, men ändå.
Kändes nästan lite nyförälskat....
Men där på Odenplan ligger även Ljungqvist Garn. Och utan att blinka gick jag förbi det och ner i tunnelbanan för att åka till kontoret en hållplats bort.
Det kanske inte var så konstigt att jag inte bara, av en händelse, slank in i affären; maken var ju med och skulle säkert hindrat mig med handkraft om jag ens hade andats nåt om ett besök.
Väl tillbaka på kontoret hittar jag ett brev från Malmö och A som vill ha hjälp med lapptäcks-duk, som vi köpte material till i april.
Jag har frågat lite försiktigt hur det går med duken, men inte fått klara besked om att det inte går alls, tills i måndags...Så nu hade hon skickat upp mönstret för att jag sen ska kunna förklara för henne. Men jag kommer inte ihåg vad hennes problem var, så jag måste kolla det först.


Igår flyttade det in ytterligare lite garn, 2 hg 2-trådigt ullgarn med virkmönster på halsduk. Vet inte om jag kommer att göra halsduken, men garnet ska nog färgas med Kool-aid, nån gång om inte allt för många veckor, om jag känner mig själv rätt...
Fast det var kanske detta garn som gjorde att jag kunde stå emot garnaffärsbesöket tidigare idag.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej, så skoj att hitta hit, var inne hos Monica och såg en komentar av dej och nyfiken som jag är så tittar jag in här , la dej blande mina favoriter och tittar in igen senare.
Må så gott.
Eva.

maja sa...

härligt med lite romantik på en torsdags lunch, på Burger King :)