måndag 30 november 2009

Saftig halsduk

Jag har kommit lite ur läs-svängen, dvs jag har fortfarande inte läst ut den påbörjade boken, Lyckan säljs separat.
Istället har jag med mig en stickning på tåget till och från jobbet.
Nåt enkelt som man inte behöver räkna eller en massa extrastickor.
En halsduk i mosstickning. I egenfärgad garndesign. Vad snyggt det lät!
Kool-aidfärgat tvåtrådigt ullgarn som blir så här när man stickar upp det.
När jag färgade hade jag ingen aning om hur det skulle bli, bara att färgerna är glada, så jag tänke att det blir en glad halsduk.
Det är tre färger som är färgade i garnet, rosa, grönt och orange. Lite vitt emellan stråken ibland.
I mitten är det blandade färger, men i kanterna bildas det kilar av samma färg.
Ganska läcker, om jag får säga det själv...!
Jag kände att det var dags för att ta ordentligt tag i stickningen till Hjälpstickan, då det kanske snart blir kallare.
Samtidigt går det bra med baby-overallen, där framstycket är klart och nu ska bakstycket på den första halvan påbörjas idag. Man vill ju att den lilla ska kunna ha den när den är klar, så det inte blir lagom till konfirmationen...

Inga kommentarer: