tisdag 10 november 2009

Grattis Bubbi!

Idag fyller min allra bästa väninna år!
Det känns konstigt varje gång vi inte kan fira varandra, men jag har skickat ett paket med posten. Ett par stickade knästrumpor blev det. De finns på bild här...
Jag hoppas att de passar damen.
Bilden ovan är tagen i Prag där vi var 2006 i september och roade oss. Det var väldigt varmt, som en svensk sommar och vi hade det jätteskönt.
Vi åt och drack gott och gick. Jag vet inte hur mycket vi gick, men mycket var det...

Idag har jag gått en promenad med en kollega från ett annat kontor. Vi pratade och gick. Vi hade mycket att prata, så det fick bli en långpromenad.
Det var ganska ljust när vi gick, 15.45, men när jag kom hem en timme senare var det kolsvart.
Det värsta är inte att det är mörkt, utan att det ska bli mörkare, innan det vänder om si så där, 1,5 månader.
Men det regnar inte idag...Vi hade i alla fall tur med vädret, får man säga alla dagar det inte kommer vått uppifrån.
Nu ska maten påbörjas, trots att sonen väljer bort min idag till förmån för en kompis mammas mat. Det konstiga är att han ska äta nåt, han aldrig skulle ätit hemma. Men det kan vara bra att veta, för då måste han äta det hemma nästa gång...Mamma-taktik.