tisdag 17 november 2009

Varmt för smått

Idag fick jag ett uppdrag av en kollega; sticka en varm overall till ett älskat barnbarn.
Det är nåt med en påse garn och ett mönster. Det triggar igång en reaktion i både kropp och knopp.
Spänning att få lägga upp första maskan, hur ska det bli, passar den...?
Lite "Startidis" med andra ord. Man vill inget hellre än att få starta projektet.
Nu finns det några små saker som bara måste bli klara innan jag tillåter mig till detta. Bara allt är klart till julklappsutdelningen....
I övrigt fick jag hasta även idag till Farsta för att införskaffa 2 nya nystan Karisma, annars ingen krage eller fickor.
Nu är jag trött och ska åter lägga mig i soffan.

2 kommentarer:

maja sa...

den kommer att bli jätte fin!

Monica Hansen sa...

Vilket vackert mönster! Ska du hinna den till jul?