fredag 13 november 2009

Att unna sig själv...

Det har öppnat en liten butik i närheten, med både blommor, inredning och kläder.
Ibland stannar jag cykeln för att kolla in läget, har det kommit nåt nytt?
Jag känner att ansvar som konsument att gynna den lokala företagsamheten Visst lät det bra?!
I veckan stannade jag i alla fall till och gick in för att göra en koll.
Då hittade jag denna fina hjärtkruka/fat i betong.
Med lite plast i botten kan man plantera levande blommor eller kanske göra nåt till advent med mossa och tomtar...
När hon skulle packa in den frågade hon, om det var en present. -Nej, det är bara jag som ska ha den. Eller rättare sagt; det är en present till mig själv.
Jag kom på det när jag stod där; vad då, bara till mig själv. Jag kan gott unna mig denna sak, så det är nu en present till mig själv.

Det går framåt med virkningen. Ett framstycke är klart och det andra är påbörjat.
När jag gick från tunnelbanan till jobbet i morse kom jag på hur knapphålen ska göras.
Kanske kommer det en bild snart på den färdiga kappan...eller så har det gått åt pipsvängen.
Ibland är skillnaden hårfin...

Sallad och lasagnen är inköpt på Robbans Pizza i Tumba, dagen till ära. Det är fredag och kokerskan har ledigt.

1 kommentar:

maja sa...

väntar med spänning på att få se kappan! klart man ska unna sig presenter :D