torsdag 26 november 2009

Hundspruta, inte grisvaccin...

Började dagen på Huddinge sjukhus och ny hyposens, denna gång mot hund.
Hyposens betyder att man sakteliga "vaccineras" mot det man inte tål, i mitt fall hund.
Tidigare har jag vaccinerats mot gråbo, björk, timotej, påbörjat katt och nu hund. Kanske att det är klart sen, att livet blir lite lättare att leva.
Men första gången på ett nytt ämne får man 3 sprutor med 30 minuter mellan varje och man måste hålla sig på plats.
Ganska skönt att bara vara tvungen att sitta stilla, så jag har med mig antingen böcker eller stickning. Idag var det stickning, babyoverallen på st.3. Hann säkert 10 cm med flätor och muscher. Det blir ju så till slut att man lär sig mönstret och det är skönt.
Innan man börjar med sprutorna tar man antihistamin, allergitablett. Idag kände jag lite i näsan så det blev dubbelt.
Jag blir så trött av detta, så när jag väl kom till jobbet, till lunch, var jag helt slut.
Inte många knop blev gjorda idag, men det tar vi igen i morgon.
Nackdelen var när jag kom hem och sonen väntade vid tåget på att vi skulle köpa några presenter, jag var sååååå trött.
Så fort jag kom hem la jag mig i soffan, där jag naturligtvis somnade...Därför detta sena inlägg.
Men efter maten piggnade jag till så vi såg en lånad film, The Proposal, med Sandra Bullock.
Egentligen var det sonen som ville ha sett den på bio, men dit kom vi inte.
Nu såg mest jag och maken den....

Inga kommentarer: