lördag 14 november 2009

Det här är Lasse

Sonen kom hem med en ny kille; Lasse.
Sonen har syslöjd och har knåpat ihop denna gubbe under hela terminen. Mäkta stolt visar han upp sitt förstlingsverk; Lasse.
Lasse hade visst långt svallande hår, men sonen gillade inte frisyren, tog en sax och fixade till en mer modern look.
När jag såg Lasse, sa jag att sonen kunde sticka sin Sack boy själv, eftersom han var så duktig. Där kände dock sonen sina begränsningar, väldigt ickemanligt...att känna begränsningar, inte att sticka!
Efter den sedvanliga trängseln på vägar och i affärer i kurvan är vi nu återbördade till hemmet och eftersom det regnar, så kommer jag inte att gå utanför dörren mer idag. Om inget väldigt lockande dyker upp....Vad det nu skulle vara?!
Sakteliga växer mitt andra framstycke och det är strax dags för det första knapphålet.
Jag låg och tänkte i morse på att jag ska virka mössor till Hjälpstickan, som omväxlingsskull...
Jag har mörkgrönt garn, som jag tror blir lämpliga mössor till hemlösa gubbar.

Testar förresten att göra den där goda förrätten som gjordes i måndags i "Halvåtta hos mig", Anders chilimarinerade räkor. Det luktar vitlök och chili här....