torsdag 19 november 2009

Fijense, av en händelse

Det har varit after work, med soppmiddag och ostmackor idag. Det är därför jag är lite sen.
Vi hade bestämt oss för soppa i påse med färskt bröd, grevé och brieost och rödvin till det.
Vi gick iväg till den första affären vid 14.30. Där hittade vi grevé och färskt bröd, men inget mer.
Vidare till nästa, ICA, där fanns inget av det vi hade på vår lista...
Raskt till nästa affär, där vi i alla fall hittade brie-osten, men fortfarande ingen soppa. Till slut var det bara en affär i närheten kvar. Inget napp där heller.
Vad göra nu? 1 timme kvar tills vi skulle bjuda våra kollegor på varm mat.
Desperat tänker vi att vi ringer efter pizza...
Ska vi åka hem och smsa till nån och säga att vi blivit sjuka...
Man kanske skulle åka till Hemköp vid Åhléns med t-banan... Man kanske ska tillägga att detta är i Sveriges huvudstad med en massa bostäder runt omkring...
A-M hade inget månadsmärke med sig så jag sprang ner till t-banan, den kommer precis så jag slänger mig in i närmaste dörröppning.
Då hör jag på jönköpingska; Vi ska bara två hållplatser...
Min kära väninna K som av en händelse är i stan på kurs, i samma hus som jag jobbar, men i en annan del av det stora huset. Helt otroligt, eller fijense som man säger i latinamerika...
Hon hade tänkt ringa mig, men hade ingen tid och tänkte inte på att jag jobbade där. Men jag får veta allt...I alla fall när jag springer på henne så där.
Lycka till på måndag med höftoperationen!!!!

1 kommentar:

Furusjö sa...

Tack för lyckönskan!!!
Kul o ses sådär! Ja, en snabb kort rapport blev det ju. Satt hela arbetsdagarna i en "bunker" utan fönster o utan mobil-täckning. Lovar att höra av mej nästa gång...fast nu dröjer det ju ett tag p.g.a. operation, sjukskrivning o rehab...
/K