fredag 3 juli 2009

Kycklingmamma, jag?!

Sonen ska ta pendeln kl. 15 och träffa C på centralen.
Eftersom jag inte är hemma kl. 15.00 ringer jag till sonen 13.30 för att kolla att allt är med.
Sonen vill att jag ringer 14.30 för att kolla att han har allt med sig.
Då lovar jag även att jag ska stå på perrongen kl. 15.17 när hans tåg kommer in på centralen för att se att C kommer med samma tåg, om inte ta hand om sonen.
Jag funderade ett tag att gå hem så jag skulle hinna till Huddinge kl. 14.57 för att se att sonen kom med rätt tåg, men mina kollegor sa att han kommer att fixa detta. Så även om jag hade ångest för att han skulle åka själv, som han gjort ett antal gånger, så lät jag honom göra det.
Men jag stod på perrongen för att kolla till honom, och för att ge honom det godis som jag köpt till honom. Man ska alltid få godis när man ska ut och åka....

Allt gick bra. C var i tid till tåget, sonen satt där han skulle och jag fick säga hej då till honom igen. Vi kramades i morse... Min lilla bebis är stooor...Men fortfarande får man kramar, om det inte är för pinsamt.

Träffade maken i centrum. Kollade in lite nya affärer eller nya lägen för affärer.
Till middag idag, när sonen är borta; färska laxkotletter med romsås och ägg för mig, pasta för maken. Underbart gott. Lite citron på också....

Här ser man min lavendelblå kofta efter ett nystan. Det verkar inte vara så mycket fint väder ikväll, så kanske att den kan växa lite till....

Inga kommentarer: