tisdag 7 juli 2009

Lite mini-inspiration sökes

Jag har byggt dockskåp sen våren -89, med lite upphåll, men konstant sen -00.
Detta har resulterat i tre dockskåp, varav ett är bortlämnat och så ett nytt projekt.
Eller nytt och nytt, jag har haft huset i ca 1,5 år, men kommer ingenstans med det.
Jag har tapetserat några rum. Men bara att titta på trappan som är i hur många delar som helst, gör att mitt dåliga tålamod visar sitt fula ansikte.
Desperat efter lite mini-inspiration åkte jag till A och hennes affär; Skalaminimal i Grimsta.
Vi är båda moderatorer för minityrforumet, så vi diskuterar ofta vad som ska göra där. Men mina projekt hemma är ohjälpligt livlösa.
Jag åkte dit och satte mig på en stol och tittade mig omkring.
Jag bestämde mig för att detta huset ska bli blekgult, med blekgrönt och ljusgrått som accentfärger runt fönster och dörrar.
Sen fick jag order om att gå hem, ta fram alla fönster och måla dessa nu när det är sommar och man kan sitta ute och göra det.
Så därför letade jag fram ett fönster och en dörr för att visa.
Först kom jag inte på var jag hade lagt dessa...Så länge sen var det som jag hade igång bygget.
Huset ska bli svenskt 17-1800 tal, med snickarglädje på farstun.

Men för att jag inte ska kunna ta mig ur detta, utan att bekänna att jag har ett svagt sinne, så lovar jag nu att ta tag i huset.

3 kommentarer:

Elenor sa...

Hej! Tack för senast och TACK för hjärtformerna! Nu ska här bakas vaniljhjärtan! Lycka till med ditt dockskåp!

Monica Hansen sa...

Baka lite ägg och baconmuffins till målandet kanske?

Hugomamma sa...

E: Bra att de kom fram. Lycka till med bakandet!
M : Har du recept till det? Låter gott!